FEST!

Igår tog Julian sin läkarexamen på Karolinska Institutet!!! Det firades med jubel och fanfarer, och stor middag med hela familjen på kvällen. Helt fantastiskt! Det känns helt otroligt att han är klar nu - nu är det två veckor av ledighet, sen börjar han jobba....! Otroligt. Dessutom har Ebba tagit sin sjukgymnastexamen också!

Ikväll är det stor fest, alla nyutexaminerade har varit på middag på Grand Hotel och nu är det snart dags för att festa vidare på MF - -något som även vi i allmänheten får delta i! Så jag har varit hemma ikväll, efter att ha fixat till Ebba med hår och smink inför Grand, och nu ska jag strax ta bussen för att möta upp både Ebba och Julian på MF och dansa hela natten!

back in the game

aaahhhh.... ensam på kontoret, kaffe i handen och ett ton av post som ska tas omhand! Det känns bra, måste jag säga, även om det var tungt att gå upp i morse. Det kommer nog bli en lång dag på kontoret, Juliana och Leif kommer vid 10 och då blir det nog ett lååångt möte om vad som händer just nu, planer och budget för 2008 etc. Känns kul! Ska bara komma ihåg det där med frukost också.... *ler*

snöstorm, dag 2

Så kom det äntligen snö.... flera kilo faktiskt. Tyvärr hade de sällskap av en massa blåst, som gör att liftarna står still på många håll. Men nästa vecka, då kommer det nog vara alldeles fantastiskt fint här! *ler* Nä, men jag har helt klart fått mitt lystmäte av semester, det känns riktigt skönt att packa ihop sina saker så sakteliga och börja planera för var som ska göras när vi kommer hem. Imorgon går tåget... men innan dess ska det hinnas med en farlig massa mys, tedrickande, bokläsande, småprat och annat härligt!

nya regler

ja, 2008 har minsann dragit igång med ett brak! Jag firade för fullt här uppe med Ebba och Julian, vi fixade trerätters-middag, och sen gick vi ut en sväng och skålade in nyåret på Villa Tottebo. Hur kul som helst! Vi fick till och med dansat en del - men konstigt nog började de inte spela den bra musiken förrän en halvtimme före stängning? Jättemärkligt, först 2 timmars blipp-blipp, sen kom ÄNTLIGEN lite skön Busta Rhymes, Petter och annat svängigt. KUL!!!

Nyårsdagen var ganska seg... vi kom väl i säng vid 5 på morgonen (pga saboterat brandlarm på hotellet, suck), och sov till 1400 nästa dag..... uops! Hann nästan inte äta frukost före Ivanhoe, hur galet är inte det? Så hela dagen igår spenderades i sängen, med film och några små exkursioner till restaurangen för Caesarsallad och godis. Sen blev vi lite trötta på all film, och började spela kort istället... ojojoj. Snart var det full fart med smattrande kort, snabbare replikering och det ena vinglaset efter det andra, samt allsång till "golden oldies" på webbradio - sjukt roligt! När vi började bli lite väl fnittriga tittade vi till på klockan, och då var hon halv åtta på morgonen......!!! Så sent har jag inte varit uppe på länge, kan sägas.....! Så tre trötta gamblers masade sig i säng, och fick ställa en klocka för att Ebba skulle hinna med sitt tåg idag - det gick vid halv fyra.... *ler* Helt galet. Men fantastiskt roligt!