lördagskväll

ja, långsam lördagskväll ikväll - vägrar Eurovision, och istället har jag jobbat undan en del saker, bilder som ska fixas etc, och det känns bra. Nu blir det det lite mer te och Digestive med ost, och läsa lite bok! Just nu håller jag på med mina ryska klassiker, och just för tillfället läser jag Gogols Petersburgsnoveller. Två härliga små noveller som är alldeles galna och rätt roliga. Säga vad man vill om ryska 1800talsförfattare, men humor har de! Jag inbillade mig att det skulle vara svår och otillgänglig litteratur, men neeeej.... bara sagor och små berättelser från stad och landsbygd. Jag vet att jag låter galet pretentiöst, men faktiskt är det ganska roligt att läsa.... plus att de är i små smidiga 100-150sidors pocketar (från 1955!!!), så det känns lätt pga det också tror jag.

Hmm... annars är det ganska lugnt, imorgon blir det ett varv runt Brunnsviken igen, på 70 minuter igen hade jag tänkt. Vi styrketränade hemma igår, jag och J, och visst är det lite ömt i armar och ben idag! Det är väldigt skönt att förkylningen som tassade omkring här i veckan verkar ha bestämt sig för att gå sin väg igen - hade verkligen inte pallat att vara sjuk igen!

Laddar för övrigt inför måndag, stor fotografering för Coop MedMera!! De behöver bilder till en e-learning-utbildning som ska motivera all personal att sälja MedMerakortet, genom att visa hur himla bra det är och hur många olika butiker man kan använda det i. Bra va? Det är upplagt på tre dagar, och på måndag är första dagen, det ska bli sjukt KUL!

Nä, nu kallnar snart teet....

Kommentarer
Postat av: Malin

wow - fräckt med fotografering för coop... hoppas det blir riktigt roligt! *kram*

Postat av: Bernttina

Informative website! Thanks!

2009-08-13 @ 10:00:09
URL: http://bernttina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback