fredag...

och Criminal Minds på tv.... ja, det är nåt visst med seriemördare och deckarserier i största allmänhet! Jag hade en period när jag bara läste deckare, det var Patricia Cornwell, Val McDermid och egentligen vad som helst med svartröda pocket omslag med titeln i dramatisk relief. Nu har jag mest gått över till skönlitteratur med Ebbas hjälp, och visst är det en njutning i sig att läsa. Men hur var det nu, omväxling förnöjer? *ler* Läser just nu en helt vansinnig novell av Gogol, " Näsan", som handlar om en major som en dag vaknar och finner att han inte längra har någon näsa. Låter som upptakten på ett hiskeligt deckardrama, men icke - näsan har i själva verket iklätt sig pälsbrämad kappa och eleganta stövlar, och spatserar St Petersburgs gator helt i sin egen rätt!! Den är skriven i mitten på 1800-talet, så vad tror vi? Pass några hekto opium som inspiration? Helt galet men mycket roligt.

Imorgon ska jag fila lite på utbildningsprogram - jag ska hålla min första kurs den 28 maj!! Det kommer att handla om basala kamerainställningar, utifrån var och ens egen kamera, och lite ideer om komposition och teknik för olika förhållanden. Det ska bli så sjukt kul, men det gäller att samla tankarna så att kursupplägget inte drar iväg för fort eller blir för enformigt. Spännande!

men vad tror ni? Det är nog dags för en smaskig deckare nu tror jag.... så kan de gamla ryssarna gå och dra nåt gammalt över sig ett tag...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback