nyvaken

jaha, så hinner man knappt hälla upp sitt morgonte ifred innan man finner sig utmanad! Hmmm... det här var lite krångligt, men jag ska försöka, kan ju börja med den lätta delen - reglerna: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

Har jag sagt hur mycket jag gillar fliksurfning i Firefox förresten? *ler*

1: Jag har en ganska strikt rutin varje morgon, alltid samma frukost och alltid en jättebalja med Earl Grey med lite mjölk, annars är jag inte riktigt människa den dagen. Min pappa är likadan - om än ännu lite noggrannare med ordningen i vilken han äter/ duschar/ klär på sig etc - och jag brukade reta honom så för det när jag var yngre. Så plötsligt var man inte så kaxig längre.... Äpplen och päronträd, någon?

2: Jag är en boknörd. Helt och fullt. Det började med skattjakter i dammiga bokbussar, och med hjälp av världens bästa bibliotikarie Elisabeth, läste jag mig igenom den bussen på några år. Jag och Elisabeth blev lite bundis, så hon såg till att jag fick låna hur många böcker jag ville varje vecka - annars var det en regel på max tre. Mitt första pryojobb i sjuan var på biblioteket, och i nian pryade jag på en bokhandel - och blev kvar som extrapersonal i fyra år.

3: Jag kan vara en kultursnobb. Jag vet, det är förkastligt, men jag kan verkligen komma på mig själv med att fnysa åt skvallertidningar och doku-såpor och lite lätt idiotförklara dess publiker. I och med studierna av massmedier på JMK, så har det väl lättats lite, men det är något jag jobbar med, att vara lite mer tolerant. Alla kanske inte vill läsa Bröderna Karamazov, hade jag tänkt på det kanske? Nja, njä... men jag tycker väl att man inte borde sålla bort "svår" litteratur/opera/konst etc bara för det är en ryss på 1800talet som har skapat det? Eller var det kultursnobben som kom fram igen då? Som min mamma brukar säga: Du får i alla fall smaka först!

4: Ja, vad mer... pratade lite med J om detta, och han pekade ut en hel del "quirks" som jag har för mig....! Men genomgående är väl att jag är ganska bestämd - saker ska vara på ett visst sätt liksom. Som att man lägger marmelade UNDER osten, och att den översta skivan ost ur en ny förpackning hamnar i skräpet (den är ju alldeles slemmig och äcklig ju) och annat sånt knäppt. Eller att en ny pocketbok närmast ceremoniellt ska brytas alldeles jämn över ryggen - från mitten och utåt - för annars står den ju snett i hyllan sen.... Ok. Fram med tvångströjan och den starka medicinen.

5: Ok, jag har svårt att hålla käft. Himmel vad det pladdras på denna lilla fröken, massor med ord och dumheter bara bubblar ut i en strid ström, och ve den som försöker bryta in! *ler* Jag kan ha tålamod med ett kort (och för sammanhanget relevant) inlägg, men sen börjar jag skruva lite på mig och tar snabbt kommandot över konversationen igen.

6: Nåt som hör ihop med femman - ett närmast tvångsmässigt beteende att citera filmrepliker! Gärna mitt i aktuell film och med andra som tittar.... ja, det är ju inte så att jag inte FATTAR att det är fantastiskt störigt och bara jag som tycker är kul, men det går. Liksom. Inte. Att. Stoppa. Jag försöker bättra mig och mimar bara eller säger det "inombords" istället.... eller tröstäter After Eight och ger alla "the silent treatment". I ungefär 7, 5 sekunder.

Sådärja.... finns det nån som fortfarande vill vara vän med den här knäppisen?? Eller så visste ni redan vad ni gav er in på.... MOhahahhaha!


Kommentarer
Postat av: malin

härlig läsning vännen - både sånt jag visste och lite nytt! *ler* och nu vet jag att du läser min blogg... även om du inte kommenterar - hrmf! host! *kram* på dig - hoppas du får en alldeles strålande underbar helg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback