tisdagstänk


Har precis kommit hem från middag hos pappa, han bjöd på röding idag. Vanligtvis brukar lilla fröken stilla önska sig en bit oxfilé eller så, men efter lördagens påhälsning av magkatarr så får det bli snäll mat ett tag framöver. (I lördags var det lite fest, och tydligen gillar inte min mage alls att jag häller i den alkohol... särskilt inte efter två veckors konstant kaffeintag och sporadiska måltider). Hur som helst, mysig middag med mycket prat och äppelpaj!

Idag har varit en ganska produktiv dag faktiskt, trots grymt sömnig start med tvättstuga klockan noll-sju.... men har man inga rena kläder är det bara att tugga i sig. Och faktum är att det är rätt mysigt när man står där med sina rena varma tröjor och tumlar-luddet bara yr! Det hjälper ju att man fick en grötfrukost serverad först också, ska erkännas.

Annars har dagen ägnats åt jobb, massa fakturering och bokföring som ska göras och sen lite bilder att fixa. Så det har knallat på under dagen, och jag har till och med hunnit snickra lite på mitt PM jag skulle skriva i kursen jag läser nu - 5 poäng populärkultur. Grymt kul ämne, och jag skrev a little something om ungdomlighet och dyrkan av detta i dagens mediesamhälle, nip and tuck osv bla bla bla.... intresserad än? *ler* Nu är det klart i alla fall!

Vet du, joy of joys.... imorgon är sista föreläsningen jag måste gå på! Sen tänkte jag hoppa över nästa kurs och är alltså ledig från skolarbete ända fram till 1 april!!!! Jubel och fanfarer, kan man säga, nu ska det jobbas med fotograferandet på heltid i några veckor, det ska bli kuuuuul!!!!! *kavlar upp ärmarna* Och lite resa ska väl hinnas med också kan man tänka.

Nu ska jag ta och mysa lite innan det är läggdax, har hittat en underbar novellsamling med namnet "Bitch Lit"... helt fantastisk! En hög sköna historier om kvinnliga anti-hjältar som gör lite som de vill utan att titta bakåt - klart upplyftande!



Kommentarer
Postat av: Malin

mmmysig läsning vännen - din dag har verkligen varit innehållsrik - du har hunnit massor! *ler* blir helt klart nyfiken på ditt "pm" - får man läsa hela? somna nu inte på föreläsningen imorgon... vi hörs väl som vanligt? *ler* kram på dig underbara söta

Postat av: Mamsika

Det var väldans. Hade tydligen trevligt med Pa. Det har ni alltid haft. Pa tyckte detsamma. Du måste lära honom att trappa ner, precis son för dig själv.
Härliga Anna, take care

2007-02-14 @ 22:40:57
Postat av: elisabethp

Hörde att du skaffat en blogg...nu ser jag fram emot att få se fina foton..som Malin alltid talar om.. Ha det så bra!
Hälsn Elisabeth i Göteborg

2007-02-17 @ 08:00:55
URL: http://elisabethp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback