seg dag

Så var det onsdag... ja, idag har det varit lite segt. I morse svor jag lite över att jag hade lovat en kompis att möta henne på t-centralen för att lämna tillbaka en bok jag hade fått låna... eftersom hon skulle med tåget 8:20 till Småland....! Men visst, upp klev jag och pälsade på mig allt jag kunde hitta mot de digra minusgraderna som väntade utanför - hela 15 stycken! Pendeltåget jag skulle ta dit var såklart försenat, men väl inne på centralen kunde jag rycka en liten soya-latte och fick kramas med en något stressad NInni, så det kändes skönt. Och sen åkte jag hem igen till grötfrukost och tidningsläsande med onsdagsledig pojke, och därefter bestämde jag mig för att testa på yoga-passen som Friskis har. Jag har ju gått en del på "riktig" yoga tidigare, och längtar verkligen att komma igång med det igen... är så kul! Men sjukt dyrt tyvärr. Så jag tänkte vara lite smart och se om jag kunde fixa det på friskis kanske? Men ack så jag bedrog mig... himmel!!!! Det var ett lallande om hur det kändes och man skulle mest ligga stilla och KÄNNA EFTER ORDENTLIGT I KROPPEN och ANDAS. Alltså, kom igen. Visst, i yogan är andningen viktig, men minst lika viktig är att faktiskt GÖRA NÅT!!! Så resultatet av detta var att jag mest blev kall av att ligga på ett dragigt golv, men då vet man i alla fall.

Sen så var det det där med hemtentan jag ska lämna i på fredag *huga* känns väl sådär kul. Det är iofs en rolig uppgift, men har inte riktigt fokus och ork eller ens lust att ta mig samman ordentligt. Så jag har slarvat runt lite här hemma på eftermiddagen, jobbat lite, pratat i telefon, och ok - läst säkert ett kapitel av litteraturen jag behöver. Hur mycker det är kvar? LALALALALALLALAALLA....!

Taido-bilderna har jag inte riktigt hunnit jobba med än, har dock ögnat igenom dem och det kanske finns ett och annat att jobba med - dock inga mästerverk. jag hoppas mer på barnfotograferingen från i måndags - 8 barn blev det!!! Jag plåtade det mesta i RAW, har blivit helt frälst sen jag började använda det. Ok, det tar sjuk plats i datorn och är lite segt att rodda runt i PS när det handlar om 4 GB av bilder, men shit vad det är värt. Man har så mycket mer att jobba med redigeringsmässigt, i princip kan man ta om hela bilden igen i datorn, fixa temperatur, exponering etc. Inte för att jag någonsin behöver göra det, nänä, utan bara att man kan om man vill alltså..... eerrrrr..... men det är så grymt lätt att fixa färgstick!

Hmm om man skulle plugga lite till då, innan min karl kommer hem? Ta och kolla igenom kompendiet med artiklar kanske för nåt användbart i min analys. Vore ju bra. Ja, det får bli en kanna te till, och lite text-skumning. Bilderna tar jag itu med imorgon!


Kommentarer
Postat av: Malin

se där ja, det gick ju att klämma ur sig en hel massa ord trots att inget hänt... *skrattar* härligt att läsa - och härligt att prata med dig förut, du bor för långt bort. as simple as that. dags att rita om kartan. tack för makro-hjälpen - min värld blev större *ler* nästa gång tar vi RAW-kurs! *kram*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback