tidig morgon

07:30 på kontoret igen.... Hade ett möte med en kund på morgonen nu, klockan 8, men när jag öppnar mailen nu medan jag väntar på att de ska komma, ser jag att jag har fått ett mail från kunden vid 20:30 igår kväll, som talar om att de inte kunde komma trots allt...... AAARGGHHHH! Men,  å andra sidan, så mycket jobb som jag har liggandes efter helgen, så är det nog bara en skänk från ovan att plötsligt ha två extra timmar på kontoret att jobba! Faktiskt. Och som vanligt är det morgonrutinen här på Bastugatan: kaffe, ostmacka och Bach på stereon.... mmmmm.

Helgen har varit minst sagt hektisk - i fredags hjälpte jag Ebba att servera i caféet på hennes pappas ateljé, det är ett stort hus med en massa olika konstnärer, och de hade öppet hus fredag och lördag 12-19. Och så skulle det finnas ett café såklart. Så i torsdags kväll var vi hemma hos Ebba och bakade smulpajer och sockerkakor så det stod härliga till, som vi sedan krängde hela fredagen. Tills de tog slut vill säga, och vi fick baka nytt.....! Samma sak på lördagen, Barnfotografering först, och sen 7 timmar på fötterna (igen) vilt serverandes kaffe, hallonpajer och kladdkaka.... tjo! På kvällen var vi ute ett gäng och käkade på Jimmys Steakhouse, och sen ville några vidare och dansa, men då smet jag, Ebba och Julian - vi orkade inte med prospektet att stå upp alls! Så vi gick iväg och tog en drink och snackade skit ett tag, och sen var jag och J hemma till strax efter ett.... rätt trötta. *ler* Söndag spenderades spatserande på stan i sakta mak, vi hittade nya skor till J och en vinterjacka till mig... lite konstigt att köpa den i augusti, men den var så fiiiin!

Nu är det bara en vecka kvar av Bollnäs för J, och jag längtar verkligen tills han är hemma "på riktigt". Den här veckan kommer dessutom bara blåsa förbi, fullt schema varje dag! På torsdag har vi ny kurs på kontoret, och det är en hel del som måste fixas tills dess.... Leif och J snickrade och fixade nya bord och arbetsplatser här i lördags medan jag krängde kakor, och idag ska vi bara fixa det sista med det och sen försöka flytta in lite på våra nya platser. KUL!!!

Ja, om jag skulle ta och faktiskt jobba lite nu då,  på den där extra tiden jag pratade om....! Men först, en kopp kaffe till.


Kommentarer
Postat av: Malin

snacka om hektisk helg ja...ta det lugnt anna-vännen.... vill att du ska orka stå upp :) härligt att Julian snart kommer hem, förstår att du saknar honom *ler* hörs vi snart eller? hade hoppats på att träffa dig här på msn nu men... ingen annapanna *kram*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback